Page 18 - DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI DİN HİZMETLERİ SINIFI MURAKIP SORU BANKASI - DATA YAYINLARI
P. 18

112                                                                                HADİS
             5. Bir İHL Meslek dersi öğretmeni hadis dersinde öğ-  7. Hadis  alimi  olarak  tanınan  Buhari  hangi  sahabi-
               rencilerine insanların Hz. Peygamber’in vefatından  nin kaç tane hadis rivayet ettiğini tespit etmek is-
               sonra  çeşitli  meselelerle  ilgili  sorular  sormak  için  temiştir.  Elinde  bulunan  eserleri  inceleyen  Buhari
               bazı  sahabilerin  görüşlerine  başvurduklarını  ve  yaptığı çalışma neticesinde Ebu Hüreyre, Abdullah
               görüşleri alınan bu sahabiler İslam tarihinde “Abâ-  bin Ömer, Enes bin Malik, Hz. Aişe, Cabir bin Ab-
               dille” adıyla şöhret kazandıklarını anlattıktan sonra  dullah ve Abdullah ibn Abbas’ın binin (1000) üze-
               tahtaya Abadille adıyla şöhret kazanan sahabelerin  rinde  hadis  rivayet  ettiğini  tespit  etmiştir.  Buhari
               Abdullah  ibn  Mesud,  Abdullah  ibnü’z-Zubeyr,  Ab-  binin üzerinde hadis rivayet eden sahabilerin ayrı
               dullah ibn Abbas, Abdullah ibn Ömer ibnu’l-Hattab  bir nitelemendirmeye tabi tutulması gerektiğini dü-
               ve Abdullah ibn Amr ibni’l-As olduğunu yazmıştır.  şünmüştür.
               Meslek  dersi  öğretmeni,  tahtaya  Abadille  ola-  Buhari, binin üzerinde hadis rivayet eden saha-
            DATA YAYINLARI
               rak şöhret kazanan sahabileri yazarken hangi-   bilere  aşağıdaki  nitelendirmelerden  hangisini
               sinde hata yapmıştır?                           vermiştir?
               A) Abdullah ibn Mesud                           A) Mukillun
               B) Abdullah ibnu’z-Zubeyr                       B) Mütekellim
               C) Abdullah ibn Abbas                           C) Müteahhirun
               D) Abdullah ibn Ömer ibnu’l-Hattab              D) Müteaddimun
               E) Abdullah ibn Amr ibni’l-As                   E) Muksirun




















             6. Hz.  Peygamber,  İslam’ın  ilk  yıllarında  sahabesine  8. Şia, İslam tarihinde ilk defa ortaya çıkan büyük si-
               hadis yazımını yasaklamıştır. Hadis yazımı yasak-  yasi bir fırkadır. Ancak İslam devleti içinde varlığını
               lamasını:                                       koruyabilmesi için inanç ve itikadını İslami göster-
               I.  Arapça’nın yeni yeni oluşması ve bu yüzden az  mek  ihtiyacını  hissetmişlerdir.  Bu  ise  inançlarının
                  yazı yazmayı bilenlerin hata yapma ihtimalle-  Kur’an-ı Kerim’e ve Hz. Peygamber’in hadislerine
                  rinden,                                      uygunluğunu ispat etmekle mümkün olabilirdi.
               II. Kağıt yerine hurma yaprağı, deri, geniş kemik-
                  ler ve levha halindeki taşlar üzerine yazmak ve  İslam devleti içinde varlığını ispat etmek iste-
                  bunları muhafaza etmenin güçlüğü,            yen Şia, Kur’an ve sünnette kendilerine uygun
               III. Hadis sahifeleriyle Kur’an sahifelerinin karış-  delil bulamadıklarında nasıl bir yol izlemişler-
                                                               dir?
                  ması tehlikesi,
                                                               A) Kur’an-ı Kerim’de olmayan ayetler uydurmuş-
               gibi nedenlerle açıklamışlardır.                  lardır.
               Verilenlerden hangisi/hangileri doğrudur?       B) İçtihat yolunu tercih etmişlerdir.
                                                               C) Hz. Peygamber’e ait olduğunu iddia ettikleri
                A) I ve III
                                                                 hadisler uydurmuşlardır.
                B) II ve III                                   D) Kendi görüşlerinden vazgeçerek Kur’an ve
                C) I ve II                                       Sünnet’e bağlı kalmışlardır.
                D) I, II ve III                                E) Kıyas yoluyla görüşlerini temellendirmeye
                E) Yalnız III                                    çalışmışlardır.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23