Page 32 - 11. SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI KAZANIM ODAKLI VE BECERİ TEMELLİ SORU BANKASI
P. 32
2. ÜNİTE: HİKÂYE
Cumhuriyet Dönemi’nde Hikâye KAZANIM TESTİ 1
7. Aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı yapılmış- 10. Bu dönem Türk hikâyelerinde, Anadolu’ya yönelme söz
tır? konusudur. I. Dünya Savaşı’ndan yeni çıkan ve Batı’nın
yeniliklerine de ayak uydurmaya çalışan Türk toplumu-
A) Cumhuriyet’in ilk dönem ürünlerinde Millî Edebiyat
zevk ve anlayışına uygun hikâyeler yazılmıştır. nun geçirdiği siyasal, toplumsal, kültürel değişiklikler
ele alındı. Yaşanan tüm gelişmelerin insanlar üzerindeki
B) Cumhuriyet’le birlikte meydana gelen siyasi, eko- etkisine, yabancılaşma kavramına dikkat çekildi. İnsan-
nomik ve toplumsal hayattaki değişimler bu dönem ların yaşadığı bunalımlar, köy ve köylü hayatı, yaşanan
hikâyelerinde işlenmiştir. göçler, yurt dışında çalışmaya giden işçilerin yaşadıkları,
C) Cumhuriyet Dönemi’nde batıl inançlar ve hurafeler kişilerin yalnızlık içinde olmaları gibi konular eserlerde
yerilmiş, hikâyelerde toplumsal fayda önemsenmiştir. vücut buldu.
D) Cumhuriyet Dönemi’nde olay çevresinde oluşan ede- Bu parçada hangi edebî dönemden söz edilmekte-
bî metinlerde Batı taklitçiliği görülür. dir?
E) Cumhuriyet Dönemi’nde aynı zaman diliminde farklı
eğilimleri ve anlayışları yansıtan hikâyeler yazılmıştır. A) Cumhuriyet Dönemi B) Millî Edebiyat Dönemi
C) Fecriati Dönemi D) Servetifünun Dönemi
E) Tanzimat Dönemi
8. Aşağıda verilen eser yazar eşleştirmelerinden han- 11. Aşağıdakilerden hangisi Türk edebiyatında millî ve
gisi yanlıştır? dinî duyarlılıkları yansıtan hikâyeler yazan yazarlar-
dan biri değildir?
A) Bacayı İndir Bacayı Kaldır - Sadri Ertem
A) Halide Edip Adıvar
B) Kağnı - Sabahattin Ali B) Yakup Kadri Karaosmanoğlu
C) Lüzumsuz Adam - Sait Faik Abasıyanık
D) Mendil Altında - Memduh Şevket Esendal C) Reşat Nuri Güntekin
D) İhsan Oktay Anar
E) Ekmek Kavgası - Ahmet Hamdi Tanpınar
E) Refik Halit Karay
12. Başımı çevirdim. Ona baktım. Bunu yaparken roma-
tizmalı kolumu kullanır gibiydim. Fakat içim birdenbire
9. Halikarnas Balıkçısı olarak tanınan yazar Bodrum’un ferahladı. Sanki yıllardır aradığım bir arkadaşımı bulmuş-
Antik Çağlardaki adından esinlenerek bu adı almıştır. tum. Islık çalmak istiyordum. Perdeleri indirdim, güneş
Hikâyede “deniz çığırı”nı açan sanatçı aynı zamanda onu rahatsız edecekti. Çayımızı içerken karım biraz dal-
usta bir balıkçı, sünger avcısı, botanik uzmanı ve iyi bir gındı. Ben, küçük oğlumun çayını gizlice, hiç sevmediği
tarihçidir. Eserlerinde denizin içine ve dışına ait her şeyi, limonla doldurdum.
Bodrum’u, Ege Denizi’nin efsanelerini, Akdeniz Savaşla-
rını konu olarak seçmiştir. Bu parçaya göre 1940-1960 dönemi hikâyelerinin;
I. Bilinç akışı ve iç konuşma gibi teknikler kullanılmıştır.
Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden han-
gisidir? II. Bireyin psikolojik yönü olayların önüne geçmiştir.
A) Zeyyat Selimoğlu III. Gözlemci bakış açısıyla kaleme alınmışlardır.
B) Sait Faik Abasıyanık özelliklerinden hangilerine sahip olduğu söylenebi-
C) Cevat Şakir Kabaağaçlı lir?
D) Memduh Şevket Esendal A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II
E) Abdulhak Şinasi Hisar D) II ve III E) I, II ve III
Markaj Yayınları / 11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 31
MARKAJ YAYINLARI