Page 42 - 8_vip_din_konu
P. 42

40                                              KADER VE KAZA İNANCI
       4.  Bağdat’ın hırsızları bir gün Behlül isimli   6.    I.   Vela yuhitune bişey in min ilmihi illa
         bir bilgenin para kesesini çalarlar. Pa-  bima şae.
         rasının çalındığını fark eden Behlül pek
         umursamaz, ancak doğruca mezarlığa   II.  Vela yeuduhu hifzuhuma ve hûvel
         gider. Bir mezarın yanına geçip oturur   aliyyül azim.
         ve  beklemeye  başlar.  Onun  bu  duru-  III.  Lehu ma fissemavati ve ma fil ard.
         munu görenler nedenini sorarlar. Beh-  IV.  Allahu la ilahe illa hûvel hayyul kayyum.
         lül’ün başına geleni öğrenenler: “Hırsızı   V.  Vesia  kursiyyûhûs  semavati  vel
         takip  etmeliydin  neden  gelip  buraya   ard.
             EDİTÖR YAYINEVİ
         oturdun?” diye sorarlar. Behlül: “Hırsızı
         bekliyorum, çünkü eninde sonunda bu-  VI.  Late’ huzuhu sinetun vela nevm.
         raya gelecektir.” diye cevap verir.  VII. Menzellezi yeşfeu indehu illa bi iznih.
         Yukarıda  verilen  olaydan  hareketle   VIII. Yalemu  ma  beyne  eydihim  ve  ma
         aşağıdaki ifadelerden hangisine ula-  halfehum.
         şılabilir?
                                           Yukarıda  karışık  hâlde  verilen  Ayet
         A) Yaşadığımız  dünya  bir  imtihan  yur-  el-Kürsi’nin  doğru  sıralanışı  hangi
           dudur.                          seçenekte yer almaktadır?
         B) İnsan için ancak çalıştığının karşılığı   A) IV - VII - II - V - III - VIII - I - VI
           vardır.
                                           B) IV - III - IV- V - II - VII - I - VIII
         C) Evrendeki  varlıkların  hiçbiri  sonsuz
           değildir.                       C) IV - II - V - VIII - I - VII- III - VI
                                           D) IV - VI - III - VII - VIII - I - V - II
         D) İnsan  düşünce,  söz  ve  davranışla-
           rında özgür bir varlıktır.
                                         7.  Emek  bir  işin  yapılması  için  harcanan
                                           beden ve beyin gücüdür. Başka bir ifa-
       5.  Hz.  Musa  (a.s.)  Kur’an-ı  Kerim’de  şu   deyle, insanın bir amaca ulaşması, bir
         özellikleriyle anlatılır: O hem resul hem   yarar  elde  etmesi  için  zihinsel  ve  be-
         de  nebidir,  ihlas  sahibidir.  Allah  tara-  densel olarak çaba sarfetmesidir. İnsan
         fından  ona  sevgi  verilmiştir  ve  O’nun   barınma ve beslenme gibi ihtiyaçlarını
         kontrolünde yetiştirilmiştir. Güçlü ve gü-  karşılamak  için  çalışmak  zorundadır.
         venilirdir. Kur’an-ı Kerim Hz. Musa’nın,   Kişi  helal  yollardan  çalışarak  rızkına
         Hz.  Muhammed’i  (sav.)  müjdeleyen   ulaşmalıdır.
         bir  peygamber  olduğunu  bildirir.  Hz.
         Muhammed’in  (sav.)  hadislerinde  de   Buna göre aşağıdaki ayetlerden han-
         Hz. Musa’dan bahsedilir. Bir hadisinde   gisi bu duruma örnek gösterilebilir?
         onunla ilgili “Şüphesiz Musa, haya sa-  A) “Yeryüzündeki her canlının rızkı Al-
         hibi bir insan idi.”                lah’a aittir.” (Hud suresi, 6. ayet)
         Buna  göre  Hz.  Musa  (a.s.)  ile  ilgili
         aşağıdaki ifadelerden hangisine ula-  B) “Kim  doğru  yolu  bulmuşsa,  ancak
         şılamaz?                            kendisi  için  bulmuştur;  kim  de  sa-
                                             pıtmışsa kendi aleyhine sapıtmıştır.”
         A) Hz.  Muhammed  (sav.)  ile  aynı  dö-  (İsra suresi, 15. ayet)
           nemde yaşamıştır.
         B) Güzel ahlak sahibidir.         C) “Şüphesiz biz ona doğru yolu göster-
                                             dik; ister şükredici olur isterse nan-
         C) Allah’ın gözetimi altında büyümüştür.  kör.” (İnsan suresi, 3.ayet)
         D) Kendisine ilahi kitap gönderilen pey-  D)  “İnsan için ancak  çalışmasının kar-
           gamberlerdendir.                  şılığı vardır.” (Necm suresi, 39. ayet)
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47