Page 10 - 8. SINIF TÜRKÇE LGS SET SORU BANKASI - GİRİŞ YAYINLARI
P. 10
PARÇADA ANLAM - 1 KAZANIM TESTİ
7. At nalı yengecinin vücudu baş, karın ve kuyruk bö- 9. Gazeteci: Herkeste fotoğraf çeken telefon var. Artık
lümlerinden oluşur. En büyük bölüm baş kısmıdır ve ayrıcalık kalmadı sanki?
organların çoğu buradadır. Başında yedi gözü vardır. Fotoğraf Sanatçısı: Günümüzde insanlar fotoğraf
İlk bakışta görünen iki yanal göz dikkat çeker, diğer çektiklerini zannediyorlar ama ıstırap çekiyorlar. Te-
gözlerin fark edilmesi zordur. Karnının iki yanı diken- lefonla fotoğraf çekilmez gibi bir algı da var ancak
lidir. Bu kısımlarda hareket etmesini sağlayan kaslar telefonla çekilen resimlerin de güzel çıktığı kanaatini
ve solunum yapmasını sağlayan solungaçlar bulunur. taşıyorum.
Üçüncü bölümü olan uzun ve sivri kuyruğunu, yüzer-
ken kendine yön vermek ve ters döndüğü zamanlarda Gazeteci: --------------
kendini çevirmek için kullanır. Ayrıca bu hayvanların Fotoğraf Sanatçısı: Dijital gelişme, fotoğrafı dünya-
deniz tabanında yürümek ve yüzmek için kullandığı nın bir ucuna göndermeye olanak sağladı. Gazetecilik
on bacağı vardır. Dişi at nalı yengeçleri erkeklerden için bakacak olursak büyük bir devrimdir.
daha uzun ve ağırdır. Konuşmada boş bırakılan yere aşağıdakilerden
Bu metinde aşağıdaki sorulardan hangisinin ce- hangisi getirilmelidir?
GİRİŞ YAYINLARI
vabı yoktur?
A) Gazetecilikte fotoğrafın önemi hakkında neler söy-
A) At nalı yengecinin organlarının büyük bir bölümü leyebilirsiniz?
vücudunun neresindedir?
B) Dijital teknolojinin gelişmesine kıl olanlardan mı-
B) At nalı yengecinin vücut yapısına dair özellikler sınız?
nelerdir?
C) Fotoğrafçılık evrensel nitelikte bir sanat dalı olarak
C) Erkek ve dişi at nalı yengecinin en önemli farklılığı görülebilir mi?
nedir?
D) Teknolojinin fotoğrafçıya konu bakımından katkı
D) At nalı yengeci denizde yürümek ve yüzmek için sağladığını düşünüyor musunuz?
hangi organını kullanır?
8. ---- Aslında değişmeyi başaramayan her hareketi bek-
leyen son da budur. Bugün, köye yeniden dönülebilir 10. I. Çırptığımız yumurtanın içine sıvı yağ ve sütü ilave
mi gibi bir soru akla gelebilir ve buna “Mümkündür.” edip çırpmaya devam ediyoruz.
diye de cevap verilebilir. Ancak böyle bir dönüş, önce- II. Kakao, un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip yo-
kinin hatalarını tekrarlamak üzere yeni bir denemeye ğun bir boza kıvamı elde edene kadar çırpıyoruz.
girişmek için olmaz. Köy, tekrar roman konusu yapıla- III. Kek kalıbını yağlıyoruz ve hafif şeker serpiyoruz.
caksa bu dönüş mutlaka yeni bir başlangıcın habercisi Hamuru kalıba döküp önceden ısıtılmış 180 dere-
olmak zorundadır. ce fırında pişiriyoruz.
Bu parçanın başına aşağıdakilerden hangisi geti-
rilmelidir? IV. Yumurta ve şekeri 3-4 dakika çırpıyoruz.
A) Köylüyü son derece ilkel, bilgisiz ve basit bir varlık V. Keki fırına koyduktan sonra başka bir tencerede
olarak görme, bu anlayışın yol açtığı bir sonuçtur. kreması için sütü ve yağı karıştırıyoruz.
B) Köy konusu romana, edebiyat dışı bazı faktörlerin Yukarıdaki numaralandırılmış ifadelerde kek yapım
bir sonucu olarak girmiştir. aşamaları karışık bir şekilde verilmiştir.
C) Köy romanlarında dikkatle üzerinde durulması ge- Kek tarifinin doğru olabilmesi için verilen ifadele-
reken noktalardan biri de “köyün gerçeğe uygun” rin anlamlı bir biçimde oluş sırasına göre sıralan-
yazıldığı iddiasıdır. ması aşağıdakilerin hangisinde doğru verilmiştir?
D) Köyün, hep aynı teknik ve anlayışla işlenmesin-
den başka, şehirleşme ve sanayileşme yönündeki A) IV - I - II - III - V B) IV - V - III - I - II
gelişmeler de köy romanının sonunu hazırlamıştır. C) V - III - IV - I -II D) IV - III - II - V - I
12