Page 13 - 2. Sınıf Hafta Hafta Fasiküller-6
P. 13

ÇARPMA İŞLEMİNİ ÖĞRENELİM                                                 23. Hafta - Matematik

        A. Aşağıda verilen etkinliği yapalım.

                                           ETKİNLİĞE YÖNELİK YÖNERGE


         Ayça ve Kübra; üçgen, kare ve daire şeklinde hazırladıkları kartlarla bir oyun oynuyorlar.
         Oyunun kuralları şöyledir:


         ✿   Parmak sayılarını temsil eden kartlar torbanın içine konularak karıştırılır. Oyuncular sırasıy-
            la torbadan birer kart çeker ve çektiği kartın değerini bulur.

         ✿   Çekilen kartın üzerindeki parmak sayısının temsil ettiği değeri bulmak için üçgen şeklindeki

            kartın üzerindeki sayı 1, kare şeklindeki kartın üzerindeki sayı 3 ve daire şeklindeki kartın
            üzerindeki sayı 5 ile zihinden çarpılır.





                           1 ile                          3 ile                          5 ile
                                                                                         çarp
                          çarp                            çarp
        ✿   Kartın değeri daha büyük olan oyuncu oyunu kazanır.

                                1. Tur             2. Tur            3. Tur            4. Tur             5. Tur


         Ayça’nın  çek-

         tiği kartlar


         Kartların

         değerleri


         Kübra’nın

         çektiği kartlar


         Kartların

         değerleri

        Her turun sonunda kart değeri büyük olan kişiyi “” işareti ile aşağıdaki tabloda gösterin.

        En çok “” işareti alan oyuncunun ismini verilen boşluğa yazalım.

                                1. Tur            2. Tur            3. Tur             4. Tur            5. Tur

         Ayça

         Kübra


        En çok “” işareti alan oyuncu                               ’dır
                                                              12
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18